facebook
gif

Pozovite call centar

011/311-85-91

ili

zakažite pregled

Online formularom

zakažite pregled

8 saveta kako preživeti vrućine tokom trudnoće

8 saveta kako preživeti vrućine tokom trudnoće

Trudnicama je naročito teško kada dođu velike letne vrućine. Teške noge, otečena stopala i vrtoglavica samo su neke od tipičnih letnih tegoba.

Evo nekoliko saveta koji mogu da vam pomognu da lakše provedete leto u trudnoći:

  1. Pijte puno tečnosti

Najbolji način da smanjite oticanje ruku i nogu je da povećate unos tečnosti. Čim ustanete, popijte dve čaše vode, a tokom dana najmanje dve litre. Uz vodu pijte i prirodne sokove od voća i povrća, jer dobro utažuju žeđ, puni su vitamina i pospešuju mikrocirkulaciju. Čajevi od peršuna, đumbira, morača i zeleni čaj.

  1. Plivajte

Bitno je da se osvežite, oslobodite osećaja težine u nogama i bolova u leđima. Dok plivate, voda masira telo, podstiče cirkulaciju i popravlja disanje. Naravno, ne smete preterivati s plivanjem niti s vremenom provedenim u vodi, ali 50 metara laganog plivanja neće vam smetati.

  1. Mnogo spavajte

Odmor je potreban svakom, trudnicama posebno. Ako ne uspete noću odspavati najmanje osam sati, onda to nadoknadite tokom dana, ali ne na suncu, već u debeloj hladovini.

  1. Šetajte

Lagana šetnja se preporučuje, ali samo u ranim jutarnjim satima i predveče. Tokom dana, kada su sunčevi zraci jaki, trudnice bi se trebale kloniti sunca. Ako boravite na moru, nemojte ležati na jakom suncu, čak niti ispod suncobrana. Pametnije je da se zavučete u neku borovu šumicu i da, čitajući knjigu, pijuckate hladnu limunadu.

  1. Odmarajte noge

Nekoliko puta dnevno napravite sledeće: lezite na pod, a noge podignite na zid. Već nakon pet minuta osetićete kako “težina” u nogama nestaje.

  1. Nosite pamučno donje rublje

Kada je napolju vruće, znojenje u području genitalija se povećava, pa dolazi do smetnji poput svraba, pojačanog vaginalnog sekreta i peckanja. Obavezno nosite gaćice od čistog pamuka jer on propušta vazduh i upija znoj. Mokri kupaći kostim odmah skinite i obucite suvi.

  1. Pazite na prehranu

Za vrućine se preporučuje lagana hrana i što više voća i povrća. To je za trudnice obavezno, kao i pravilo da treba jesti malo, ali često. Idealan obrok je sveže povrće i pileće belo meso. Nakon toga sledi porcija svežeg voća.

  1. Namočite stopala

Ako su vam uveče stopala otečena i bolna, pripremite im kupku: u hladnu vodu stavite kašikicu-dve morske soli, malo ruzmarina i nekoliko kapi ekstrakta divljeg kestena, a zatim namočite noge na nekoliko minuta.

O aktuelnim cenama naših usluga informišite se u našem cenovniku.

Zakazivanje termina, pregleda i besplatnih konsultacija putem telefona: 011/311-85-91 ili popunjavanjem online formulara.

NAPOMENA
Sadržaj web sajta poliklinike nije zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen ličnim potrebama pojedinog korisnika. Informacija sadržana na sajtu je predstavljena sa namerom obrazovanja korisnika u pogledu zdravlja i lečenja. Informacije na sajtu polikliniuke nisu zamena za lekarski pregled i savete medicinskog osoblja niti su sugestija za određeni program lečenja. Cilj informacija na sajtu je da dopuni vašu informiranost o zdravlju i lečenju. U slučaju zdravstvenog problema obratite se lekaru ili drugom stručnom licu u ovlašćenoj zdravstvenoj ustanovi. Pre primenjivanja bilo kakvog saveta pročitanog na sajtu poliklinike obavezno se posavetujte sa lekarom.